Sala szkoleniowa w hotelu - plusy i minusy

Ostatnimi czasu popularne są sale szkoleniowe w hotelach wynajmowane przez wielorakie firmy do przeprowadzenia różnych form szkoleniowych. Oczywiście jak każda możliwość i ta ma swoje zalety i wady. Poniżej krótkie zestawienie jak to jest z organizowaniem przez firmy szkoleń w hotelach.

Wady organizowania szkolenia w hotelu
Minusów zorganizowania szkolenie w obiekcie hotelowym jest niewiele. Głównym zarzutem, który można tu wysunąć jest to, że nie dla każdego rodzaju konferencji nada się hotelowa sala. Jeśli mamy mieć krótkie szkolenie, nie ma potrzeby wynajmować sali w hotelu wystarczy jakaś sala w centrum konferencyjnym ponieważ po co wynajmować coś z czego nie zdążymy w pełni skorzystać? Kolejna kwestia też nie jest do końca wadą, jednak warto zwrócić uwagę na charakter szkolenia – nie wszystko będzie pasowało do hotelowej sali – czasami niezwykle ważna okazuje się być atmosfera podczas szkolenia, hotel natomiast może ją nieco rozluźniać.

Zalety organizowania szkoleń w hotelu
Przejdźmy teraz do tej zdecydowanie milszej części, a więc plusów jakie wiążą się z zorganizowaniem szkolenia w obiekcie hotelowym. Główną zaletą takiego rozwiązania jest bezsprzecznie to, że będziemy mieli wszystko pod kontrolą – w jednym miejscu szkolenie, nocleg i catering to po prostu wygoda i zminimalizowanie ewentualnych problemów i trudności. Dodatkowo mamy do dyspozycji pomoc recepcji gdzie uczestnicy kursu mogą się zameldować i otrzymać zestaw potrzebnych informacji, obsługę techniczną w razie jakichkolwiek usterek sprzętu czy menagera hotelu który pomoże w razie potrzeby praktycznie ze wszystkim. Kolejnym plusem organizacji szkolenia w hotelu jest catering – czyli przekąski i napoje w trakcie szkolenia a także główne posiłki na miejscu w restauracji hotelowej co zdecydowanie oszczędza czas.

Szkolimy ludzi
Dodatkowymi udogodnieniami jakie oferuje hotel jest SPA, basen, sauna czy bar, gdzie kursanci po dniu pełnym szkoleń i zdobywania nowej wiedzy oraz umiejętności będą mogli się nieco zrelaksować. To natomiast podnosi dobrą atmosferę podczas szkolenia, i jak pokazują badania wzmaga kreatywność, poprawia relacje i zachęca do dalszej pracy. A przecież takiego właśnie pracownika chcemy wyszkolić – kreatywnego, gotowego do pracy i otwartego. Dodatkowo, pracownicy poczują się dzięki temu docenieni.